Urenco Go
Bezoekersvoorbereiding van uit de luie stoel
VRAAG
Urenco Nederland is een nucleaire onderneming en verrijkt uranium voor kerncentrales. Hierbij wordt gebruikgemaakt van ultracentrifugetechnologie. De vestiging in Almelo ontvangt jaarlijks duizenden bezoekers in allerlei hoedanigheden. Medewerkers natuurlijk, maar ook contractors die ter plaatse werkzaamheden verrichten en allerlei andere bezoekers. Om het terrein van Urenco Nederland veilig te kunnen betreden en de veiligheid van bezoekers en omgeving te kunnen garanderen, is bewustzijn en kennis op het gebied van veiligheid nodig.
Wat is de meest effectieve manier om al deze bezoekerstypen voor te bereiden op hun komst? En hoe wordt geborgd dat bezoekers zich deze materie ook daadwerkelijk eigen hebben gemaakt, zonder dat er wachttijden aan de poort ontstaan?
INZICHT
Leren = communiceren.
Stel, je gaat brengt een bezoek aan een omgeving waar je volstrekt onbekend mee bent. Er is een incheckprocedure. Op het terrein en in de gebouwen zijn procedures van toepassing. Wat wil je dan beslist weten? Het antwoord is grotendeels afhankelijk van de reden van je bezoek. Wat een monteur in een beveiligde zone beslist wil (of moet) weten, is heel wat anders dan een stagiair die zijn werkzaamheden uitvoert in een kantoorgebouw.
Transparantie is een kernwaarde van Urenco. Door bezoekers vooraf op maat te informeren, wordt de bezoekersvoorbereiding een PR-moment bij uitstek.
AANPAK
We ontwikkelden in nauwe samenwerking met materiedeskundigen van compliance, beveiliging, arbeidsveiligheid en marketing-communicatie URENCO GO; een webportaal voorzien van een online applicatie waarmee het bezoek wordt voorgeleefd vanuit de luie stoel. De informatiesets zijn opgesteld volgens het principe van just in time, just for you, just enough and just in case.
URENCO GO wordt jaarlijks door duizenden bezoekers ingezet.
Het inchecken aan de poort verloopt sneller en doelmatiger. Uit onderzoek blijkt dat het omgevingsbewustzijn alsmede de kennis van procedures ter plaatse zijn toegenomen. De online bezoekersvoorbereiding is bovendien hét visitekaartje van het bedrijf.